piątek, 31 grudnia 2021

Podsumowanie 2021 roku

Jedna z moich ukochanych powieści zaczyna się od słów: ,,Jest prawdą powszechnie znaną, że samotnemu, a bogatemu mężczyźnie brak do szczęścia tylko żony." W ten sylwestrowy wieczór pozwolę sobie zapożyczyć od autorki pierwszą część tego zdania, jako że jest ona zarówno elegancka, jak i wygodna w użyciu. 

Jest prawdą powszechnie znaną, że człowiekiem dorosłym staje się wtedy, kiedy dociera do ciebie, że Nowy Rok nie wprowadzi w magiczny sposób żadnych nagłych zmian w twoim życiu. Muszę jednak przyznać, że jest on bardzo wygodnym pretekstem do podsumowania minionych 365 dni. (Czynienie postanowień na kolejnych 365 to osobny temat - zostawmy go na razie w spokoju). 

Rok 2021 był dla mnie dobrym czasem. 12 miesięcy temu nie spodziewałabym się, że moje życie potoczy się w taki a nie inny sposób. Zmieniłam kierunek studiów, zostałam pełnoprawnym strażakiem ochotnikiem i rozpoczęłam naukę cyrylicy, dzięki czemu oglądając czołówkę ulubionego serialu, potrafię rozszyfrować część imion grających w nim aktorów. Przeczytałam aż 78 książek i dowiedziałam się całkiem sporo o dwóch słynnych twórcach angielskich kryminałów - Agathcie Christie i Arthurze Conanie Doyle'u. 


Wróciłam do książek z czasów dzieciństwa i lat nastoletnich. Niektóre z nich doceniłam dopiero teraz, jak np. ,,Anię z Zielonego Wzgórza", inne (,,Percy Jackson i bogowie olimpijscy", ,,Zwiadowcy") znalazły sobie miejsce w moim sercu już dawno temu i wróciłam do nich z wielką przyjemnością.


Opuściłam strefę komfortu i sięgnęłam po trudniejszą literaturę, a przy okazji zakochałam się w twórczości Margaret Atwood. Nieśmiało zaczęłam też czytywać reportaże, które polubiłam pomimo ich specyficznego stylu. Poszerzają horyzonty i serwują dużą dawkę wiedzy o świecie, a jak zwykła mawiać Annabeth - ,,wiedza to broń". 


Jakiś czas temu nauczyłam się, że czynienie planów na przyszłość w moim przypadku nie ma większego sensu. Mam jedynie nadzieję, że nadchodzący rok będzie równie dobry jak ten miniony, i że przeczytam w nim wiele naprawdę ciekawych książek. 

I tego też życzę również Tobie, drogi czytelniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz