niedziela, 17 stycznia 2021

Przegląd Książek Przeczytanych #1

 Cześć!

Chciałabym Was poinformować, że Tygodniowy Przegląd Książek zmienia oficjalnie nazwę na Przegląd Książek Przeczytanych. Przyczyna jest prosta - przymiotnik ,,tygodniowy" nie jest adekwatny do rzeczywistej częstotliwości publikowania postów z tej serii. A teraz - zapraszam do krótkiego przeglądu książek przeczytanych przeze mnie w pierwszej połowie stycznia.

1. ,,Kasacja" Remigiusza Mroza to kryminał, który opowiada historię dwójki prawników - Joanny Chyłki i aplikanta Kordiana Oryńskiego. Bronią oni przed sądem mężczyznę oskarżonego o podwójne morderstwo ze szczególnym okrucieństwem. Dowody świadczą na niekorzyść klienta głównych bohaterów, tak więc sprawa wydaje się przesądzona, jednak zakończenie jest naprawdę zaskakujące. Jeśli lubicie prawnicze klimaty i nie brzydzicie się opisami rozkładających się ciał, to jest to z pewnością książka dla Was. Mój obszerniejszy wywód na temat tej powieści znajdziecie tutaj: KLIK!

2. ,,Najcenniejszy podarunek" Klaudii Bianek to lektura dla fanów romansów. Opowiada ona o dwudziestoletniej dziewczynie, Oliwii, która musi opiekować się młodszą siostrą i ojcem uzależnionym od alkoholu. Warto wspomnieć też o Oskarze, sąsiedzie głównej bohaterki, który w ,,Najcenniejszym podarunku" jest takim rycerzem na białym koniu, który pomaga Oliwii w opałach. W tej książce Klaudii Bianek znajdziecie przede wszystkim świąteczny klimat. Bo akcji już trochę mniej, ale zdaje się, że po powieści obyczajowej nie należy spodziewać się nie wiadomo czego. Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej na temat tej książki - moją recenzję znajdziecie tutaj: KLIK!

3. ,,Zatrute pióro" Agathy Christie jest kryminałem z serii o pannie Marple. Opowiada nam historię tajemniczych anonimów rozsyłanych do mieszkańców Lymestock. Rozwiązanie zagadki, jak zawsze zresztą w przypadku kryminałów Christie, stanowiło dla mnie zaskoczenie. Jednak bardzo zirytowały mnie dwa fakty, a mianowicie: 1) Zaskakująco mało jest w tej książce panny Marple. Po przeczytaniu 1/3 książki pomyślałam sobie ,,Okej, czasem pani detektyw-amator pojawia się trochę później. Pozwólmy akcji się rozwinąć." Jednak kiedy przebrnęłam przez 2/3 powieści, zaczęłam sprawdzać, czy się nie pomyliłam i w ,,Zatrutym piórze" wcale nie pojawia się panna Marple. (Ale spokojnie, pojawia się). 2) Metoda zastosowana do zdemaskowania mordercy jest uderzająco podobna do tej  w ,,Morderstwo odbędzie się...". Natomiast na plus zdecydowanie wątek romantyczny :)

4. ,,Bitwa w labiryncie" Ricka Riordana to czwarty tom z serii ,,Percy Jackson i bogowie olimpijscy".  W tej książce autor zdecydował się na nawiązanie do mitycznego labiryntu, którego twórcą był Dedal. Nie sposób opowiedzieć o tej powieści więcej, nie wspominając o poprzednich częściach, więc umówmy się, że gdy skończę czytać całą serię przygotuję dla Was recenzję wszystkich pięciu tomów. (Tradycyjnie jednak muszę Wam podpowiedzieć, że książki Riordana zasługują na to, by je przeczytać.)

5. ,,Posłaniec" autorstwa Lois Lowry to trzeci tom tetralogii ,,Dawca", w którym w końcu odnalazłam odpowiedź na pytanie, w jaki sposób powiązane są ze sobą historie przedstawione w dwóch poprzednich częściach. Pomimo iż jest to bardzo króciutka powieść, naprawdę warto ją przeczytać. Tym razem autorka komentuje coraz bardziej nasilający się w naszym świecie konsumpcjonizm. ,,Zatem poświęcilibyśmy - może nawet wymienilibyśmy - czytanie i muzykę w zamian za ekstremalnie ekscytujące pociąganie za rączkę i patrzenie, jak mechanizm wyrzuca z siebie landrynki?" - zapytał jeden z bohaterów. Myślę, że warto się zastanowić, czy i my nie wymieniamy czegoś ważnego na bezmyślne przesuwanie palcem po ekranie telefonu.

To już wszystko co dla Was dziś przygotowałam. Dajcie znać, jeśli czytaliście książki któregoś z autorów, o których dziś wspomniałam i jakie były wasze wrażenia. A może dopiero planujecie sięgnąć po którąś z nich? Dajcie znać w komentarzu.

Żegnam się z Wami cieplutko

Anna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz